Dzisiaj jest: 25.03.2019
Imieniny: Marii, Wieńczysława, Ireneusza

Szlak niebieski (szlak sosny bolewickiej / Camel Trofil)

Nowy Tomyśl – Lewice; dł. ok. 35km; oznaczenie w ogólnokrajowej numeracji PTTK PO 7004 C; trasa przebiega najpierw ulicami i ścieżką rowerową, potem drogami leśnymi (piaszczyste lub błotniste na krótkich odcinkach, w zależności od sezonu), na ok. 12km przebiega pod autostradą, miejscami grząsko.

(0,0km) początek: dworzec PKP w Nowym Tomyślu; jedziemy w prawo, ul. Kolejową wyjeżdżamy z dworca. Dalej przemieszczamy się ulicami: Piłsudskiego, Barteckiego, Ogrodową, Poznańską, Kościuszki, aż do ścieżki rowerowej, która prowadzi do Starego Tomyśla. (6km) wjeżdżamy do Starego Tomyśla. Tutaj w przebudowanym pałacu w Zespole Szkół, działa Szkolne Schronisko Młodzieżowe, oferujące noclegi. Na skrzyżowaniu dróg skręcamy w lewo w kierunku na Lwówek. Zaraz za tablicą na końcu wsi ponownie skręcamy w lewo i dojeżdżamy do kolejnego skrzyżowania, gdzie w lewo skręca droga asfaltowa. Jedziemy dalej prosto drogą gruntową prowadzącą do lasu. Tutaj należy bacznie obserwować i pilnować oznakowań na drzewach. Uwaga na grząską nawierzchnię, zwłaszcza w miejscach występowania lasu bukowego. Nad szlakiem przebiega autostrada, zaraz za nią znajduje się parking leśny. Szlak Niebieski wiedzie przez obszar lasów Nadleśnictwa Grodzisk i Bolewice. Obszar piękny, obfitujący w grzyby. Ukształtowała się tutaj specyficzna odmiana sosny bolewickiej, która swoją nazwę zawdzięcza pobliskiej wsi. Na trasie natrafiamy na skrzyżowanie pięciu dróg. Skręcamy w lewo. Dojeżdżamy do miejsca postojowego znajdującego się obok szkółki leśnej. Tutaj swój początek ma trasa interesującej ścieżki przyrodniczo – dydaktycznej „Bolewickie Bory”. Z tego miejsca drogą asfaltową dojeżdżamy do wojewódzkiej drogi nr 305, gdzie po drugiej stronie możemy odpocząć na kolejnym parkingu leśnym i rozkoszować się pięknem tutejszego lasu. W odległości ok. 200m, na niewielkiej polanie przy budynku Leśnictwa Smolarnia, znajduje się ciekawy obiekt – wigwam, przy którym można zorganizować nieco dłuższy postój. Gdy ruszymy dalej szeroką leśną drogą, po niecałych 2,5km dotrzemy do skrzyżowania, na którym należy skręcić w prawo. Dalej pojedziemy prosto, drogą miejscami piaszczystą, aż do krajowej nr 2. Ostrożnie, ze względu na dość spore natężenie ruchu przemieszczamy się na drugą stronę drogi i wjeżdżamy do wsi Bolewicko. Szlak Niebieski w przeważającej części wiedzie prosto przez las z licznymi skrzyżowaniami. Na jednym z nich w kształcie litery T skręcamy w lewo. Po tym manewrze mamy możliwość zmiany kierunku jazdy i szlaku, bowiem tutaj swój bieg rozpoczyna Szlak Czerwony, prowadzący do Lwówka (ok. 32km). Możemy też jechać dalej trasą Szlaku Niebieskiego i wjechać w trasę Czarnego Szlaku Łącznikowego, którym dotrzemy do Szlaku Zielonego (Miedzichowo – Jabłonka Stara). Jeśli jednak będziemy kontynuowali jazdę Szlakiem Niebieskim, dojedziemy do poolęderskiej wsi Błaki, gdzie znajdują się zabytkowe zabudowania wiejskie. Dalej ściśle kierując się oznakowaniem na drzewach wjedziemy na drogę wojewódzką 160, bezpośrednio przed miejscowością Lewice. W parku Leśnictwa Lewice kończy się nasz szlak (35km). W celu uatrakcyjnienia wyprawy możemy skorzystać także z ciekawego szlaku Pszczewskiego Parku Krajobrazowego, który przebiega za cmentarzem na obszarze Lewi

Projekt i realizacja: Agencja Reklamowa Inter Promotion | © Copyright TurystykaPNT.pl 2012

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies

Portal współfinansowany przez UE

Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju"